Elfa - Olejek rozmarynowy na porost włosów

poniedziałek, 19 grudnia 2011

Czas na recenzję ostatniego z pięciu produktów Zakładów Farmaceutycznych Elfa, które dostałam do testów w ramach współpracy z polskim dystrybutorem marki, firmą Vicar. Mowa o Olejku rozmarynowym na porost włosów
Produkt zamknięty jest w typowej dla serii Zielona Apteka, nieco aptecznej, plastikowej butelce. Całość, nie dość że estetyczna, jest całkiem funkcjonalna. Olejek dobrze się dozuje, a pomarańczowa klapka sprawuje się na  tyle dobrze, że kosmetyk można bez większych obaw wrzucić do podróżnej kosmetyczki. 
Zgodnie z opisem na etykiecie, produkt zawiera olej z rozmarynu i delikatne środki myjące. Taka połączenie przynosić ma włosom same korzyści:
- wzmacnia odżywienie na poziomie komórkowym przy ogólnym wyniszczeniu cebulek włosów
- wzmacnia włosy i stymuluje ich wzrost 
- pomaga przywrócić zdrowy wygląd włosów
Olejek rozmarynowy na porost włosów to nazwa trochę myląca. W rzeczywistości produkt przypomina raczej szampon niż olejek. Skład preparatu zdaje się potwierdzać moje przypuszczenia :) Kosmetyk ma postać półpłynnego, przeźroczystego żelu o bardzo intensywnym, rozmarynowym aromacie. Zapach jest naprawdę mocny. Miłośniczki ziołowych woni będą zachwycone. Przeciwniczki - nieco mniej. Na pocieszenie dodam tylko, że po umyciu zapach nie utrzymuje się na włosach. 
Zgodnie z zaleceniem producenta, Olejek rozmarynowy na porost włosów należy aplikować zamiast szamponu 1-2 razy w tygodniu. Sposób użycia niczym nie ustępuje stosowaniu najzwyklejszego szamponu do włosów - nakładamy, pienimy, spłukujemy. Dla lepszych rezultatów, zdarzało mi się pozostawiać pianę przez kilka minut wykonując równocześnie delikatny masaż skóry głowy.
Rezultaty stosowania olejku Elfa oceniam całkiem wysoko. Zacznę od tego, że znakomicie myje włosy. Niewielka ilość szamponu wystarczy do uzyskania ogromnej ilości puszystej, ziołowej piany. Kosmetyk bardzo dobrze myje włosy, usuwając z nich wszelkie zanieczyszczenia i resztki produktów do stylizacji. Olejek używałam solo oraz w połączeniu z odżywką do spłukiwania Essensity (klik-klik). Za każdym razem osiągałam dobre rezultaty. Wersja bez odżywki minimalnie bardziej przypadła mi do gustu, co więcej, nie doprowadziła do przesuszenia włosów.
Po umyciu i wysuszeniu (w moim przypadku suszarką), włosy są niesamowicie puszyste i świeże. Bardzo ładnie się układają, nawet bez dodatku kosmetyków stylizujących nie dają efektu przyklapniętej fryzury. Szampon nie przyspieszył tempa przetłuszczania moich raczej suchych włosów. W kwestii działania sprzyjającego porostowi włosów, mam mieszane uczucia. Produkt z całą pewnością nie wzmaga wypadania. Czy je hamuje - nie wiem. Wydaje mi się, że zaobserwowanie właściwości kosmetyku, który stosuje się 1-2 razy w tygodniu jest niezwykle trudne. Oprócz Olejku na porost włosów Elfa stosuję całą masę innych preparatów, co dodatkowo komplikuje ocenę. Szampon na pewno nie zaszkodził moim włosom, myślę że poprawa ich kondycji jest zauważalna, nie wiem tylko, któremu kosmetykowi to zawdzięczam :)
Szampon serdecznie polecam wszystkim osobom, które lubią eksperymenty z szamponami do włosów i miłośniczkom naturalnych, ziołowych zapachów. Olejek doskonale myje włosy i sprawia, że ładnie się układają i choćby dlatego zamierzam kontynuować jego stosowanie. Z uwagi na dobry stosunek pojemności do ceny - zdecydowanie warto spróbować. Koniecznie dajcie znać, czy znacie szampon Elfa i jak sprawuje się w Waszym przypadku :)

- pojemność: 250 ml
- cena: 18 zł (w aktualnej promocji - 15 zł)
- dostępność: sklep internetowy Zakładów Farmaceutycznych Elfa (klik-klik)
Serdecznie dziękuję Panu Wiktorowi za udostępnienie mi kosmetyków do testów. Współpraca z marką Elfa nie wpływa na moją bardzo subiektywną ocenę recenzowanych produktów a jedynie umożliwia mi jej powstanie :)

Podobne wpisy

19 komentarze

  1. Orientujesz się może, czy można go gdzieś dostać stacjonarnie? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ejndzel, jeśli jesteś z Krakowa, jest duża szansa, że kosmetyki Elfa znajdziesz w drogerii MEDIQ. Wydaje mi się, że widziałam tam szampony Elfa, ale nie dam głowy, że dokładnie ten.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj to niestety nie :( ale dziękuję za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe ja mam zamiar wziac si za moje wlosiska, a wlasnie wypadaja mi wiec bylabym dealna do testow:D nie stosuje za wiele oprocz no szamponu odzywki i do tego wlosy na prawde mi wyłażą....

    OdpowiedzUsuń
  5. niecierpku Ty też KRaków?:)

    OdpowiedzUsuń
  6. brzmi fajnie, choc ja za ziołowym zapachem nie przepadam :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Posiadam i używam :) Bardzo przyjemny specyfik, który posiada świetne właściwości myjące :) Jestem z niego zadowolona tak jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Drogie panie, tak od strony do strony trafiłem tutaj, mam pytanie czy ten olejek rozmarynowy faktycznie pomaga na porost włosów?? i w ogóle to mam takie pytanie bo bardzo sobie cenie swoje włoski:) a chce żeby były jak najdłuższe są dosyć gęste, i poszukuje że tak to ujmę najlepszego programu na porost włosów oczywiście bez wydawania jakiś kokosów na to... hmm używałem kiedyś nafty problem z łupieżem, od tamtego czasu łupieżu nie mam ale włosy wypadają z szybkością no naprawdę zastraszającą, więc praktycznie muszę je myć co 2 dni wtedy utrzymują się w miarę przyzwoicie... jeśli ktoś ma jakieś propozycje odpowiedzi piszcie gg: 33828456. Pozdrawiam wszystkie sąsiadki i sąsiadów z Krakowa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimku, trudno mi jednoznacznie stwierdzić, czy olejek przyspieszy porost włosów. Musiałbyś napisać coś więcej na temat przyczyn, z powodu których tracisz włosy. Myślę, że niezależnie od wszystkiego, mógłbyś spróbować kuracji olejami (polecam szczególnie Sesę). Jeśli i to nie pomoże, najlepiej będzie jeśli wybierzesz się do dermatologa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. wątpię że działa na porost włosów, bo takich kosmetyków nie ma. Przynajmniej ja jeszcze takiego nie miałam

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi naprawdę nieźle, ale szampon to na razie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy, choć cięzko jest coś znaleźć na porost włosów:(

    OdpowiedzUsuń
  13. też ostatnio o nim pisałam :-)
    bardzo go lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawy :) mozna tez kupic sam olejek w zwyklej aptece i dolac do szamponu :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda ciekawie kuuusi, mimo że moje włosy mają się coraz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy produkt, uwielbiam ziołowe kosmetyki ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Równocześnie, grzecznie proszę o niespamowanie zaproszeniami.