Eden - olejki do kąpieli

niedziela, 20 listopada 2011

Listopad to miesiąc, w którym w mojej łazience prym wiodą olejki. Po złych doświadczeniach z kolejnymi micelami, przerzuciłam się na oczyszczanie twarzy przy pomocy OCM. Równocześnie, zaczęłam intensywnie olejować włosy olejkiem Sesa. Zaopatrzyłam się również w polecaną na blogach i YT oliwkę do ciała Hipp, a w The Body Shop upolowałam cudne zapachowe olejki do świeczkowego kominka :) Dzisiaj przychodzę do Was z krótką recenzją olejków kąpielowych marki Eden.  
Na olejki natknęłam się przypadkiem, eksplorując dział z kosmetykami naturalnymi w mojej ulubionej drogerii MEDIQ. Z uwagi na dobry stosunek pojemności do ceny (100 ml/15 zł), i szeroką gamę zapachów, postanowiłam przygarnąć dwie buteleczki :)
Olejki zapakowane są w gustowne buteleczki wykonane z ciemnego, ciężkiego szkła. Nieco apteczny, staromodny design bardzo przypadł mi do gustu. Niezależnie od wersji zapachowej, olejki posiadają tę samą bazę złożoną z oleju ze słodkich migdałów i oliwy z oliwek. Na karteczce dołączonej do każdej buteleczki widnieje informacja, że olejku można również używać do masażu i pielęgnacji ciała.   

Pierwsza wersja zapachowa to energetyzujące połączenie Grejpfruta & Pomarańczy. Zgodnie z opinią producenta, olejek wykazuje działanie rewitalizujące. Kosmetyk ma piękny, intensywny zapach cytrusów. Wyczuwam w nim nutę delikatnie cierpkiej grejpfrutowej skórki i słodycz pomarańczy. Zapach jest słoneczny i optymistyczny. Odpręża, ale zarazem dodaje energii. Znalazłam dla niego idealne dopełnienie w postaci świecy o zapachu pomarańczy i goździków. Kąpiel w doborowym, cytrusowym towarzystwie ożywia ciało i umysł :)
Drugi z zapachów to Pomarańcza & Geranium. Owocowo-kwiatowe połączenie ma, zgodnie z obietnicą producenta, odprężać i relaksować. Przyznaję, olejek doskonale spełnia swoją funkcję :) Zapach, w porównaniu z wersją grejpfrutową, wydaje mi się dużo łagodniejszy. Wyczuwam w nim kwiatowe nuty pięknie zrównoważone zapachem pomarańczowej skórki. Zapach jest klimatyczny - trochę romantyczny, trochę leniwy. Idealnie relaksuje po ciężkim dniu. 
Producent nie zamieścił na opakowaniach olejków informacji o ilości zalecanej na jedną kąpiel, więc sama, metodą prób i błędów, wypracowałam odpowiednie dawkowanie. Do wanny wypełnionej ciepłą wodą wystarczy wlać około dwóch łyżek olejku (ja robię to zawsze na oko). 
Dla osób, które wahają się nad kupnem olejków kąpielowych, mam trzy dobre wiadomości:
- po pierwsze, olejki nie tłuszczą wanny. Po kąpieli nie ma ryzyka śmierci w wyniku poślizgu (dodam, że posiadam wannę akrylową i nie testowałam działania olejku w innych wannach);
- po drugie, olejki wspaniale nawilżają skórę - po kąpieli nie ma potrzeby dodatkowego nawilżania ciała produktami pielęgnacyjnymi - olejek nie dość, że odżywia skórę, to pozostawia na niej obłędny, pomarańczowy zapach;
- po trzecie, olejki przepięknie pachną, czyniąc ze zwykłej kąpieli przyjemny, relaksujący rytuał.
Szczerze uwielbiam moje kąpielowe olejki. Kiedy tylko zużyję te, które posiadam, na pewno zaopatrzę się w inne zapachy. Oferta marki Eden jest bogata - kuszą mnie zwłaszcza zapachy drzewne - jodłowe i świerkowe. Niezdecydowanym serdecznie polecam przetestowanie kosmetyków kąpielowych o formule olejowej. Na jesienno-zimowe, chłodne wieczory nie ma nic lepszego :)

Dodam tylko, że recenzowane przeze mnie olejki nie mają nic wspólnego z całą masą pseudo-olejkowych produktów do kąpieli i pod prysznic (typu Olejek pod prysznic Nivea, czy Olejek do kąpieli Farmona). Na potwierdzenie, załączam skład produktów Eden (wersja Grejpfrut & Pomarańcza):

Składniki: 
- Glycine Soya - olej sojowy
- Prunus Dulcis - olej migdałowy
- Olea Europea - oliwa z oliwek
- Simmondsia Chinensis - olej jojoba
- Tocopherol - witamina E
- Citrus Paradisi - olejek eteryczny z grejpfruta
- Citrus Sinensis - olejek eteryczny z pomarańczy

Co sądzicie o olejkach kąpielowych? Stosujecie? Unikacie? Macie swoich faworytów? Koniecznie napiszcie, chętnie spróbuję olejków innych producentów. Muszę przyznać, że Eden wyprodukował znakomite produkty o bardzo naturalnym składzie i fantastycznych zapachach. Oby więcej takich kosmetyków!

Podobne wpisy

21 komentarze

  1. muszę się w nie zaopatrzyć

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają świetnie, a pachną na pewno cudownie...

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam je :) tez kupuje w MEDIQ :)

    OdpowiedzUsuń
  4. WomanLand, właśnie podczytywałam Twojego bloga :) MEDIQ to jedna z najlepiej zaopatrzonych drogerii, mają tam naprawdę świetne produkty.

    OdpowiedzUsuń
  5. skład super, zapachy też wybrałabym takie :) szkoda tylko, że się nie pienią no ale nie można miec wszystkiego

    OdpowiedzUsuń
  6. Bzeltynko, próbowałam łączyć olejki z płynami do kąpieli ale efekt (zwłaszcza zapachowy) nie jest tak przyjemny jak olejki solo.

    OdpowiedzUsuń
  7. wzbraniam się przed stosowaniem ich do twarzy, bo mam tłustą cerę i boję się, że mnie zatkają:/

    OdpowiedzUsuń
  8. ah jaka szkoda ze nie posiadam wanny

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi mega zachęcająco :) przyznam, że nie znałam ich wcześniej, ba drogeria MEDIQ to też dla mnie nowość. Chyba nie mam jej w Poznaniu

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię pomarańcze, mam ochotę na ten olejek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Echh... znów narobili mi smaka na produkty do kąpieli, a ja bez wanny. Jeśli kiedyś trafię do mieszkania z wanną, to nie ręczę za siebie (:
    Te olejki pójdą na pierwszy ogień. Buteleczki są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja niestety bez wanny, A marzy się taka kąpiel z olejkami, pianą świeczkami... ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Obserwuję i zapraszam do mnie :)
    kawaii-doll-kawaii-doll.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. nigdy nie stosowałam tego typu produktów ale teraz chyba zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. witam

    zapraszam na konkurs do wygrania sukienki z japanstyle i nie tylko (do wyboru na portalowym butiku) zasady konkursu na topModeo.pl dla zalogowanych a wystarczy tylko się zalagować nic nie tracisz a wiele możesz zyskać -> ekstra ciuchy na sylwestra sama wybierasz sie nagrodę lub wymieniasz ją na kasę www.topModeo.pl

    (jest to nowy portal który w ramach otwarcia oferuje konkurs i wspaniałe nagrody) na topModeo.pl możesz dodawać zdjęcia, filmy, rozmawiać na czacie, forum, hydeparku, dodawać ogłoszenia (kupię, wymienię, sprzedam) i wiele innych ciekawych mozliwości.. zapraszam

    ps. współpracujemy również z blogami w razie chęci współpracy proszę o kontakt (na portalu w zakładce kontakt)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie stosowałam, ale czuję się zachęcona :) muszę kiedyś wypróbować, bo długie, relaksujące kąpiele to zdecydowanie coś, co kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam olejki do kapieli, w/w nie testowlaam lubie te z Rituals sa tak nawilzajace, ze po kapieli zadnego balsamu nie potrzebuje skora jest mega nawilzona.Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  18. nigdy nie miałam olejku do kąpieli ale po twojej recenzji na pewno sie na jakiś skusze:) mam olejek pomarańczowy do kominka i uwielbiam go!:D Pozdrawiam Mag

    OdpowiedzUsuń
  19. duzo ostatnio dziewczyn na blogach pisze wlasnie o OCM olejowaniu włosów - ja w ogóle dzieki blogowaniu sie o tym dowiedzialam i si emusze temu blizej przyjrzec :)

    OdpowiedzUsuń
  20. jeśli na nie kiedyś trafię, to na pewno kupię :) nie znam niestety tej drogerii, więc może być ciężko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Równocześnie, grzecznie proszę o niespamowanie zaproszeniami.